Czy ten sklep to nie fejk? :-)
Absolutnie nie - to legalnie prowadzona działalność gospodarcza, obsługiwana przez małżeństwo z Krakowa, które początkowo chciało sobie trochę dorobić do kredytu wyprzedażą kolekcji ...a potem zrobiło z klocków LEGO pełnoprawne źródło utrzymania :) Kolekcjonujemy stare zestawy LEGO z lat 80 i 90, kompletujemy, budujemy, a potem sprzedajemy - i tak to się kręci już od lipca 2022 i biorąc pod uwagę zasoby strychowe, jeszcze się kilka lat pokręci. Sprzedajemy też kolekcję kaset, do której niebawem dołączą płyty CD w podobnych klimatach.
Dane naszej firmy znajdziesz w CEIDG pod numerem NIP: 6842619559
Kim jesteśmy?
Marzena Stupkiewicz-Miry i Paweł Miry - to my jesteśmy odpowiedzialni osobiście za to co widzicie na sklepie, w social mediach i co finalnie trafia w Wasze ręce, z nami też rozmawiacie w wiadomościach. Mieszkamy w Krakowie, przekroczyliśmy (odpowiednio: mniej lub bardziej) 30. rok życia i robimy w życiu różne rzeczy, a jedną z nich jest wspólne prowadzenie sklepu z klockami LEGO. Zawodowo działamy przy szeroko pojętym e-commerce i szeroko pojętym programowaniu, w obu przypadkach niezgodnie z naukowo-inżynierskim wykształceniem z AGH, ale zgodnie z wyborami życiowymi. Jedno jest bardziej ukierunkowane do pracy papierkowo-formalnej, drugie do pokazywania się w sieci i wymyślania rzeczy, ale ostatecznie wszystko jest wypadkową wspólnych działań.
Wszystkie zestawy kompletujemy, sprawdzamy, budujemy, fotografujemy, rozbieramy i pakujemy osobiście, w związku z tym na swój sposób minimalizujemy pomyłki, a przynajmniej nie rozmywamy odpowiedzialności za nie. Osobiste doglądanie sprawy ma niewątpliwe zalety w przypadku dbania o jakość, ale też czasem mniejszą przepustowość - na przykład wolniej wrzucamy i uzupełniamy nowe zestawy, bo zamówienia jednak staramy się realizować na bieżąco (ok, jeśli zamówisz naraz wszystkie zamki i statki z oferty, może nam się przedłużyć realizacja na kolejny dzień - duże zamówienia sprawdzamy podwójnie ;-)). Średnio w miesiącu realizujemy kilkadziesiąt zamówień i dokładamy kilkadziesiąt nowych produktów.
Mamy też corgi. Staramy się unikać kontaktu klocków z corgi, ale jeśli w klockach trafi się jakiś przypadkowy kłak, to ich wina - one nie unikają kontaktu z nami :) Ewentualne zarzuty prosimy kierować do tych pyszczków:
Lambert The Corgi i Merigold The Corgi polecają się do uwielbiania.
Gdzie jest zlokalizowany sklep? Czy można odebrać osobiście?
Prowadzimy tylko sprzedaż internetową, a nasz "magazyn" i "pracownia" umieszczone są w domu w Krakowie (Skotniki). Nie prowadzimy i na razie nie planujemy sprzedaży stacjonarnej, nie oferujemy też możliwości odbioru osobistego, ale jeśli planujesz jakiś większy zakup i uzależniasz to od wcześniejszego obejrzenia danego zestawu oraz wiesz, gdzie zlokalizowane są Skotniki (nie jest to niestety 5 min tramwajem z centrum przy okazji turystycznego zwiedzania Wawelu czy Kazimierza), skontaktuj się z nami - być może uda nam się umówić, czasami siedzimy w domu, czasami mamy też posprzątane pokoje z zestawami! Nie prowadzimy jednak wystawy, nie przyjmujemy wycieczek, nie obsługujemy wizyt z dziećmi - może kiedyś, na razie nie ten target.
Stan naszej półki z zestawami (aktualny na dzień wrzucania filmu!) można znaleźć na przykład na naszym TikToku:
@kreciksklepzmarzeniami Krecik Sklep z Marzeniami #lego90s #lego80s #legosystem #Legoland #legopirates #legocastle #legotown #legospace #legowestern #legotechnic #legocollection #afol ♬ Commercial (Loop)(965493) - TimTaj
Jak się skontaktować?
Najszybciej będzie skorzystać z Messengera umieszczonego na stronie sklepu, odpowiadamy też bieżąco na wiadomości wysyłane przez Facebook, Instagram czy TikTok. Możesz też do nas napisać na maila: kreciksklepzmarzeniami@gmail.com lub skorzystać z formularza kontaktowego. W razie potrzeby możliwy również kontakt telefoniczny: 698388083 (ale przyznamy, że ciężko się rozmawia o numerach zestawów i ilościach klocków ustnie, stanu klocków nie opiszemy też już bardziej niż w opisie produktu w sklepie ale jeśli ktoś potrzebuje przeczytania tego, co napisaliśmy, zapraszamy do kontaktu! - w związku z brakiem regularnych godzin funkcjonowania sklepu, uprzejmie prosimy po prostu dzwonić tylko w przyzwoitych porach ;-)) . Można też kontaktować się przez Allegro, ale prosimy pamiętać, że tam wiadomości są monitorowane! (i na przykład nie możemy użyć słowa "negocjacje" w odpowiedzi na pytanie o negocjacje, bo sztuczna inteligencja uznaje to za "proponowanie sprzedaży poza Allegro i naruszenie regulaminu"!)
Jakie LEGO tu znajdę? Jaki jest stan klocków?
Wszystko, co mamy aktualnie w ofercie, jest umieszczone w sklepie. Posiadamy stare zestawy LEGO wydawane w latach 80. i 90, czasami zahaczające o lata 2000+. Zestawy są przeważnie w stanie używanym, czasem lepszym, czasem gorszym, często odzyskanym z tzw. mixów, czyli zbioru klocków po jednej osobie (wariant optymistyczny) lub wielu osobach, a nawet pokoleniach (wariant częstszy). Zestawy kompletujemy na podstawie list klocków w danym zestawie z bazy Bricklink, staramy się, żeby wszystkie nasze zestawy były kompletne w 100%, z dbałością o szczegóły i odpowiednie kolory - jeśli jest cokolwiek inaczej, zaznaczamy to w opisie. Stan klocków bywa różny, staramy się go dokładnie opisać i przedstawić na zdjęciach - natomiast należy mieć na uwadze, że plastik po 30 latach nie będzie na ogół piękny i lśniący, niektóre kolory (szczególnie biały, ale też niebieski i szary) mają tendencję do żółknięcia, a dzieci dawniej nie używały separatorów, tylko zębów i klocki odczuwają tego mniejsze czy większe konsekwencje. Są to też wizualnie zupełnie inne klocki niż obecne - wszystkie osoby wychowane w latach 80 i 90 będą mogły poczuć ten "klimat", który niekoniecznie docenią już młodsze pokolenia ;) Kwestia instrukcji i pudełek - opisujemy szerzej poniżej. Czasami też trafia nam się jakiś nowszy zestaw z lat 2000+ czy nawet czasów współczesnych - natomiast raczej są to wyjątki niż regularnie dostępne oferty w sprzedaży.
Jeśli zestaw jest wyszarzony, to znaczy, że się niedawno sprzedał i nie mamy go obecnie w ofercie, ale może powrócić - możesz wtedy skorzystać z opcji "Powiadom o dostępności".
Jeśli szukasz jakiegoś konkretnego zestawu z tamtych czasów, a nie ma go w sklepie, zapytaj - być może czeka na złożenie, być może do skompletowania brakuje kilku klocków, być może uda się go spriorytetyzować.
Czy macie zestawy City, Minecraft, Ninjago, Star Wars, Marvel, Ideas, Creator...?
Nie mamy współczesnych klocków, nie posiadamy oferty dedykowanej dla dzieci i w skali, w której działamy, czyli domowej firmy dwuosobowej, na razie nie planujemy takich zestawów mieć - po prostu nie wytrzymalibyśmy konkurencji ze strony ogromnych firm i nie zaoferujemy dobrych cen i promocji dostępnych w dużych sklepach na Allegro, Amazon czy al.to (można traktować jako polecajkę, korzystamy często przy nowych zestawach dla siebie!). Jeśli szukasz współczesnych klocków, nie znajdziesz ich u nas, ale możesz na przykład poszukać dobrych ofert na przykład na https://promoklocki.pl/ - znajdziesz tu zarówno zestawienie najniższych bieżących cen w sklepach jak i historię ceny współczesnych zestawów.
Czy zestawy posiadają instrukcje i pudełka?
Jest to zawsze zaznaczone w opisie zestawu. O ile papierowe instrukcje są do zdobycia i posiada je ok. połowa naszych zestawów, to oryginalne pudełka są prawdziwymi unikatami i bardzo ciężko je zdobyć po latach - kto przechowywał takie skarby przez kilkadziesiąt lat, teraz może być bogaty. Posiadamy w ofercie kilka zestawów z pudełkami, które dosłownie udało się "zdobyć", ale raczej są to wyjątki niż reguła. Jeśli zestaw nie posiada instrukcji papierowej, możesz bardzo prosto wyszukać ją w sieci, także korzystając z naszej WYSZUKIWARKI INSTRUKCJI .
Skąd macie klocki?
Szczegóły "dostawców" to nasza słodka tajemnica, ale możemy zdradzić, że po prostu pozyskujemy je z różnych źródeł: po roku działalności nie posiadamy już zestawów, które pamiętają nasze dzieciństwo (a były takie na starcie!) - ale coś zebraliśmy od znajomych, coś kupiliśmy okazyjnie na różnych portalach w formie totalnych mixów czy prawie-kompletnych zestawów, mamy kilku sprawdzonych znajomych dostarczycieli części, a niektóre klocki kupiliśmy na Bricklink w ramach uzupełniania zestawów. Posiadamy już kilkaset kilogramów klocków, co powoli i mozolnie przeradza się w kolejne zestawy w sklepie :)
Czy skupujecie klocki?
Dostajemy to pytanie bardzo często, ale niestety równie często dalsza dyskusja pozbawiona jest konkretów ze strony potencjalnie zainteresowanego sprzedażą.
Tak, skupujemy, chociaż nie wszystkie i raczej w ramach doposażania asortymentu niż regularnego skupu wszystkiego, co z LEGO. Zasady skupu klocków wyjaśniamy na stronie: SKUP KLOCKÓW .
Czemu na Allegro i w sklepie są inne ceny?
Ceny są zróżnicowane, ponieważ serwis Allegro pobiera obecnie ok. 15-20% prowizji od ceny sprzedaży*, a w naszym sklepie nie ponosimy bezpośrednich kosztów w aż tak dużym stopniu - dlatego możemy zaproponować korzystniejsze ceny i rabaty dla stałych klientów! Jeśli jednak wolisz Allegro, korzystasz na opcji Smart czy większej liczby kanałów płatności i wysyłki lub czujesz się tam bezpieczniej - jak najbardziej zachęcamy do zakupu, to też jest dla nas korzystne, gdyż każdy zakup na Allegro zwiększa naszą widoczność i wpływa na kolejne zamówienia :)
* na prowizję składają się: prowizja od ceny sprzedaży - i to zależna od kategorii (jeśli zestaw "wyląduje" w złej kategorii ze względu na wprowadzony przez Allegro bardzo niedbale katalog produktów, prowizja bywa nawet dwukrotnie wyższa...); płatność za wysyłkę Smart! (Drogi Kliencie, ona wcale nie jest za darmo, po prostu część jej kosztów to my pokrywamy :)); prowizja od kosztów wysyłki (pewne kuriozum, ale w przypadku opłacenia kosztów wysyłki przez kupującego, Allegro nalicza % od całej wpłaty); abonament dla firm; prowizja za wybór przez klienta płatności odroczonej Allegro Pay; dodatkowe koszty doliczane na przykład za przekierowanie paczki przez klienta na odbiór w sobotę czy uznanie przez firmę kurierską, że przesyłka nie jest dokładnie prostopadłościenna; oraz kilka mniejszych i czasem losowych opłat :-) Podkreślamy, że nie chcemy się tutaj żalić na Allegro, bo istotnie zwiększa nam zasięgi, ale chcemy wyjaśnić rzetelnie skąd biorą się różnice.
Na OLX/FB/Vinted/BL/... widziałem/-am taniej, czy można negocjować?
Zapraszamy w takim razie tam, gdzie się widziało taniej i nie trzeba nas o tym informować :) A jak okaże się, że "stan igła, kompletność jak na fotkach" to brak kilkunastu klocków, jakieś COBI, pomieszane kolory albo radosna zamiana starego szarego na nowy szary, to na następne zakupy zapraszamy jednak do nas! Nie mamy monopolu na sprzedaż, nie stosujemy taktyki najniższej ceny i wolimy zaproponować lepszą jakość obsługi i kompletne zestawy - w tym rzetelny opis produktu, gwarancję kompletności i rozwiązanie problemów na korzyść klienta, jeśli w 1% zamówień trafi nam się jakiś błąd czy niedopatrzenie.
A negocjować można zawsze - tylko pamiętaj, że do pełnoprawnego negocjowania potrzebne jest zaproponowanie ceny przez negocjującego, a my nie musimy się na to zgadzać. Po coś w końcu wpisujemy te ceny i wiemy w jakich cenach się zestawy sprzedają ;-) Jeśli masz ochotę do nas napisać, tylko po to, żeby ponarzekać na ceny albo przestawić swoje teorie na temat prowadzenia działalności gospodarczej - idź lepiej do najbliższego sklepu, nakrzycz na wybrany keczup na półce, efekt będzie podobny, ale przynajmniej się przejdziesz!
Czy jest darmowa wysyłka?
Niestety firmy przewozowe nam jej nie oferują, a ktoś te koszty musi ponieść - ale staramy się utrzymywać ceny wysyłek na niskim poziomie pomimo częstego podnoszenia cen przez firmy kurierskie.
Niedawno wprowadziliśmy opcję wysyłki do Paczkomatu InPost za 0 zł w przypadku dużych zakupów za kwotę powyżej 1500 zł - InPost jest wygodny w obsłudze i lubimy z niego korzystać, a przy takich kwotach już damy Ci spokój z tymi 10 zł! Jeśli robisz duże zamówienie i jesteś z Krakowa (także Skawiny i okolicznych miejscowości na południu Krakowa), skontaktuj się z nami - może uda nam się dostarczyć paczkę szybciej korzystając z innych metod wysyłkowych.
Czy jest możliwa wysyłka za pobraniem?
Nie jest możliwa i nie planujemy jej wprowadzać. Z usług Poczty Polskiej nie chcemy korzystać, w firmach kurierskich opcja pobrania jest dość droga, a obrót gotówką w dzisiejszych czasach uważamy już za pewien przeżytek. Niestety wiele firm sprzedających w sieci ma złe doświadczenia z klientami nieodbierającymi przesyłek pobraniowych, a wtedy podwójny koszt przesyłki opłaca sprzedawca - także podziękujemy za tą formę :)
Czy jest możliwa wysyłka za granicę?
Jest możliwa, jesteśmy zarejestrowani w VAT-UE, możemy wysyłać za granicę i przyjmować przelewy walutowe, natomiast nie posiadamy obecnie innych niż polskojęzyczna wersji sklepu a ceny przesyłek bywają przeróżne, więc nie jest to u nas domyślna opcja. Jeśli chcesz skorzystać z wysyłki zagranicznej, skontaktuj się z nami i podaj nam kraj dostawy - sprawdzimy koszty (od kilkudziesięciu po nawet kilkaset zł przy wysyłkach kurierskich!), dobierzemy je do gabarytów i poszukamy dla Ciebie najkorzystniejszej oferty!
Czy wystawiacie faktury?
Oczywiście na życzenie wystawiamy faktury, wystarczy zaznaczyć odpowiednią opcję przy zamówieniu i podać dane. Informujemy, że korzystamy ze zwolnienia z VAT. W związku ze sprzedażą internetową, domyślnym potwierdzeniem transakcji jest potwierdzenie zamówienia ze sklepu.
Dostałem niekompletny zestaw / zniszczone klocki - co mam zrobić?
Na swój sposób jesteś wyjątkowy/-a, bo zdarza się to bardzo rzadko, ale jeśli się zdarzyło, to chcemy sprawę wyjaśnić i doprowadzić do najlepszego rozwiązania. Przede wszystkim daj nam znać jak najszybciej, prześlij możliwie dokładne informacje, co się stało, dołącz zdjęcia - kupując nasze zestawy, otrzymujesz też gwarancję, że zestaw będzie zgodny z opisem i zdjęciami. Przy zdecydowanej większości zamówień nie zdarzają nam się żadne problemy, ale czasem wkracza czynnik ludzki i pomimo starań nie zauważymy jakiejś pomyłki z rodzajem klocka, prześlizgnie nam się klocek w bardzo złym stanie (o ile nie uwzględniliśmy tego w opisie!) albo - o zgrozo - nieLEGO, coś podczas rozkładania się złamie, spadnie pod stół albo pomylimy się przy liczeniu kilkudziesięciu takich samych klocków - z naszych dotychczasowych doświadczeń wynika, że raz na 100 zamówień coś się statystycznie po prostu przez przypadek wydarzy (a to niezły wynik i jesteśmy z niego dumni!). Wtedy należy nam to zgłosić i wymyślimy rozwiązanie, które będzie satysfakcjonowało obie strony - zdarzało nam się przesyłać brakujące klocki, dołączać coś do kolejnych zamówień, nawet domawiać braki, jeśli nie mieliśmy już ich na stanie. Klient nasz pan, a miły, wyrozumiały i powracający klient - tym bardziej :)